Tuesday, December 30, 2008

Palestin, kami menangis bersamamu!

sedihnya.. kalau Solah yg cedera mcm ni,... ALLAHuakbar!!

Allahu Akbar!
Allahu Akbar!
Allahu Akbar!

Solah, ayah&ummi berasa cukup simpati dgn rakyat Palestin. Rasa seperti hendak menangis! Rasa mcm nak tumbuk org, geram! Sungguh, Israel laknat sgt kejam. haruskah dibunuh civilians dlm perang yg berat sebelah sebegini?
Sudahlah tidak menghormati gencatan senjata selama ini, tetapi masih lagi menyerang dan memberi alasan2 mengarut mengaburi masyarakat dunia.
Sedarlah masyarakat dunia, kita ditipu bulat2 oleh cerita2 yg dikarang oleh US dan Israel. Kita ditipu supaya menganggukkan kepala membenarkan apa yg berlaku ke atas rakyat palestin.


Semalam di UK, 2000org keluar untuk menunjukkan bantahan kepada Israel. Dan alhamdulillah, mereka bukannya org Islam. Ini menunjukkan krisis bukan shj difahami oleh org islam, malah bukan islam juga sudah memahami jeleknya US dan menunjukkan sokongan kepada Palestin.
Isu human rights - yg selama ini digambarkan seolah2 diterajui US juga sebenarnya hanyalah satu permainan gila yg menipu kita masyarakat dunia. Mereka bukanlah peneraju isu human rights, tapi mereka peneraju "American Way of Human Rights". Buktinya? Hamas yg memenangi pilihanraya demokrasi yg dilaung2kan mereka dinafikan hak menerajui Palestin atas alasan Hamas pengganas dan tidak layak. Ini adalah satu pembohongan terpilih yg sangat laknat bertujuan memenangkan nafsu mereka semata2.


Wahai masyarakat dunia, bangkitalah kita menentang pencabulan ini dengan apa shj cara. Bayangkan kalau negara kita yg diserang?
Wahai umat islam sedunia, ayuh semarakkan perjuangan Palestin ini. Banya sgt yg kita mampu buat; doa, derma, penulisan di mana2 medium, demonstrasi dsb.

No comments: