Monday, March 31, 2008

cerite trip ke terengganu.. =) best3

Jumaat
dlm kol 930mlm jumat,masa tgh driving ke Pudu, Pkck Karim merangkap 'tour guide'+caretaker+program coordinator kami di Dungun, memberi kami satu kejutan.dia call, katanya, alang2 kami ke dungun dan free pd waktu pg sabtu, die mntak kami (ad-hoc gile ni,24-hours nye prancangan) tlg bg pengisian utk stdnt die. tajuk? pkck kata bg motivasi.. haha, gelabah mikir tajuk..dahla dkat 24-jam yg lpas tido dlm 2-3jam je sebok keje ofis kena siapkan, tgh letih ni.amirul pun tgh ltih gile siapkan materials utk prog di HQ keesokannye so i decided takpela, esok pg baru fikir.haha..
kol 1030mlm btolak ke dungun, naik Utama Ekspres. hampir2 terlepas bus, sbb jln jem+ghalit call isteri..heehee.amirul siap mntk pmandu tunggu 5 mnt lg,tp a'lillah ok.sampai ke dungun dlm 4.45am, amik teksi sapu (spatutnya kami behenti tepi jln umah fakhrul, tp amirul tertido..heh) ke rumah fakhrul di dpn sek teknik dungun. sambung tido lg..

sabtu
lpas sarapan dgn azizan and izazie, kami diambil oleh pkck karim ke poli..berdebar2 sbb tak prepare pape lg,haha. lpas sampai ke dewan, pkck suh kami prepare dulu kat kelas berdekatan,nasib baik… kami siapkan slide, lagu etc..mana yg ssuai. siap karang skrip lg.
then kami masuk ke dewan. alhamdulillah, berjaya 'layan' student2 pkck karim kol 10am-12tgh.. antara tajuk yg diberi dan diolah; study, hubungan dgn parents, bncng ttg kesedaran islam dsb. xlupa juga kami dendangkan+mainkan lagu2 dan klip2 video yg sesuai.dr respon yg diberi melalui 'borang muhasabah', alhamdulillah kami rasa ok+syukur. syabas atas usaha murni pkck karim ni..salute!lpas program 'motivasi' ni, kami lunch..banyak gile makanan, tp kami mkn sket je la..
petang --> perjumpaan dgn member2 ganu.selesai je,kami ke tepi pantai dungun, dibelanja minum ptg oleh pkck karim..mkn nasi dagang.sdap.pastu gi shopping kat pekan dungun
dlm kol 1045 kami bertolak ke stesen bas dungun.kami makan mlm dulu dgn sufian dan azizan. lpas tu tunggu bas ke Kuantan. bas spatutnya kol 11.tunguu punye tunggu sampai tertido tepi jln raya, dah dkat kol 1 pagi.sume org dah takde,tinggal kami je..haha, alih2 call azizan mntk amik kami smula.mujur sufian mmg nak ke kuantan esok pg nye atas urusan kerja.. apapun, cobaan...

ahad
bangun awal, solat etc.btolak ke kuantan dlm kol 7am.singgah di kemaman, tukar kereta, kami naik keta dgn abg irfan yg mmg kebetulan ada di kemaman, and nak ke kuantan jgk. sampai di kuantan around 930, then jumpe / lepak dgn member2 kuantan plak.
sgt menarik
lpas setel kami ke umah pkck husni,lunch plak (kari ayam + ikan goring + sayur best + tlor) ,then dihantar ke stesen bas kuantan.bas ke KL kol 2,naik plusliner.
sampai di stesen pekeliling jam 545ptg, (kami berkejar ke toilet dulu,hehe) kami solat,naik star utk ke destinasi msg.amirul ke cheras,ana ke klang naik komuter.

alhamdulillah banyak yg kami dpt dr trip ni,rasa terangkat sket.. :).. rasa iman kami di 'revise' oleh ALlah, terasa manisnya bermusafir!!! J

p/s: lpas sampai ke klang (umah mertua) terus lari dptkan Solah..cium die hug die puas2.. die tgh demam,agak truk jgk..dah lebih seminggu,temperature naik sampai 38.3++.. batuk etc.. saya mohon doa smua, doakan Solah sehat ye.. mata die kuyu je. kami dah bwk die ke hospital tp mcm takde kesan je.