Monday, March 17, 2008

pasca PRU ke 12: perak, selangor, perlis, terengganu

slmt pg.

i want to update on what is happening kat all these negeri now.

Perak: today at 11.30am newly elect Perak MB akan akan sumpah di Istana Iskandariah Kuala Kangsar. Hopefully all the problems arises during the first week non-BN ni memerintah Perak dpt diselesaikan dgn baik. Apapun kita as 'rakyat' perlu beri masa pd mereka utk settle down, and perform

Selangor: Tan Sri Khalid dah angkat sumpah MB Selangor yg baru. dah masuk office pun. good luck.

Perlis: The SultanPerlis-elected MB dipersetujui oleh 2/3 ahli DUN Perlis and akan angkat sumpah 5.30pm ni di Istana Diraja Arau (sumber: beritaharian online). kalau ikut bharian.com.my jgk, PM pun dah stuju dgn Sultan Perlis tu. masih ada ADUN yg tak setuju, tp tgklah mcmna nati. tp rasanya Datuk Dr Md Isa mmg akan jadi MB.

Terengganu: menurut berita TV pg td, takde apa2 perkembangan sgt. Tp wartawan tu ckp Idris Jusoh mcm 'confident' akan dilantik semula. kita tunggu dlm masa terdekat ni insyaAllah akan selesai.

Lagi satu perkara mengenai kabinet negara sdri. menurut media, Pak Lah akan umumkan senarai kabinet baru esok (selasa 18 Mac). menurut media lagi, saiz kabinet akan dikecilkan sedikit, dan ada muka baru akan diperkenalkan. Pak Lah juga ada kata sesapa yg kalah will not be in the cabinet!

thats all for now.

No comments: